Tieke

Avaa aamusi Areenalla – tule kuuntelemaan, keskustelemaan ja solmimaan uusia kontakteja herättävien aiheiden ja kahvikupposen äärelle TIEKEn AamuAreenalle.

AamuAreena 15.6.2018:
Pelaamisen kaksi puolta

Tietokone- ja verkkopelaaminen on kiinnostava harrastus ja mukavaa ajanvietettä yksin tai porukan kanssa. Se voi olla myös vakavasti otettavaa urheilua kansainvälisellä tasolla, jolloin harjoitus- ja kilpailumäärät eivät jää jälkeen perinteisen kilpaurheilun tasosta. Myös merkittävät rahapalkinnot kuuluvat kilpapelaamiseen.

Peliala on myös voimakkaasti kasvava liiketoiminta-alue, jonka tuotannosta 95% menee vientiin. Pelialalle syntyy runsaasti start-up-yrityksiä omine peli-ideoineen, mutta sillä on myös vankan kansainvälisen tunnettuuden ja aseman saavuttaneita yrityksiä. Pelikehityksen lisäksi pelialan ympärille on muodostunut ja kasvamassa oma laajempi ekosysteeminsä.

Tule kuulemaan ja keskustelemaan peliasioista TIEKEn AamuAreenalle!

Alustamassa:

Suomen peliteollisuus - Mitä, miksi ja kenelle?

  • Peliteollisuus on Suomen merkittävin sisältövientituote.
  • Mitä peliteollisuus itse asiassa tuottaa?
  • Onko kysymys vain rahasta?
  • Ketkä pelejä pelaavat? 

KooPee Hiltunen, Director
Neogames Finland ry

Miten e-urheilun kasvu vaikuttaa perinteiseen urheiluun?

  • Miten perinteiset urheiluseurat näkevät asian?
  • Miten nuorten suhtautuminen urheiluun on muuttunut?

Ville Qvist, hallituksen jäsen, 2. varapuheenjohtaja
Suomen elektronisen urheilun liitto ry

Paikkoja ei enää tarjolla.

Ajankohta

Alkaa:
15.6.2018 08:30
Päättyy:
15.6.2018 09:30

Lisää tapahtuma kalenteriisi

Tapahtumapaikka

MOW Areena
Pieni Roobertinkatu 9
00130 Helsinki

Järjestäjä

TIEKE Tietoyhteiskunnan kehittämiskeskus ry

jari.salo@tieke.fi